Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

Άσκηση και ψυχολογία κατά του συνδρόμου κόπωσης

18 Φεβρουαρίου 2011

Έρευνα για τις πιο αποτελεσματικές θεραπείες κατά του συνδρόμου χρόνιας κόπωσης
    Το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης μπορεί να αντιμετωπιστεί με θεραπείες βασισμένες στη συμπεριφορά ή την άσκηση, εκτιμούν Βρετανοί ερευνητές. Γράφοντας στο περιοδικό, The Lancet, υποστηρίζουν ότι η μέθοδος που προτείνουν είναι πιο αποτελεσματική από αυτήν του ελέγχου των επιπέδων ενέργειας.
Τα αίτια που προκαλούν την ασθένεια, που πλήττει περίπου δύο στα 1.000 άτομα, παραμένουν άγνωστα. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν εξάντληση, προβλήματα στη συγκέντρωση και τη μνήμη, πόνο στους μύες και τις αρθρώσεις και διαταραγμένο ύπνο.
Η έρευνα προσπάθησε να εντοπίσει ποιες θεραπείες είναι πιο αποτελεσματικές. Συνέκρινε την γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία, την θεραπεία με σταδιακή αύξηση της άσκησης και τη θεραπεία βηματοδότησης.
    Οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι δύο πρώτες θεραπείες ήταν οι πιο αποτελεσματικές, μειώνοντας την κόπωση και αυξάνοντας τη φυσική λειτουργία. Το 30% των ασθενών επέστρεψε στα συνηθισμένα επίπεδα κόπωσης.
Ωστόσο η φιλανθρωπική δράση για το σύνδρομο στη Βρετανία δήλωσε ότι τα οι επιστήμονες της έρευνας υπερβάλουν και αμφισβήτησε την ασφάλεια της θεραπείας με άσκηση. Ο διευθύνων σύμβουλος, Σερ Πίτερ Σπένσερ δήλωσε: "Τα ευρήματα έρχονται σε αντίθεση με τα στοιχεία των δικών μας ερευνών”.
    "Από τους 2.763 ανθρώπους με το σύνδρομο, που συμμετείχαν σε έρευνα του 2008, το 82% βρήκε αποτελεσματική τη θεραπεία με βηματοδότηση, σε σχέση με το 50% όσον αφορά στη γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία και το 45% στη θεραπεία με άσκηση”, επσήμανε.
    "Ανησυχητικό είναι ότι το 34% ανέφερε ότι η αύξηση της άσκησης χειροτέρευσε την κατάστασή τους", πρόσθεσε, καταλήγοντας.

Πηγή: enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: